Monday, September 14, 2020

Warkah 2: Tujuh Hari Mencintaiku

Terima kasih untuk tujuh hari yang indah sebelum kita berpisah, tujuh hari yang membuatkan aku rasa dicintai dan dan dihargai. 

Dalam minggu-minggu terakhir,  yang jumlahnya barangkali hanya tujuh hari...kau selau pulang dengan wajah yamg manis. Kau selalu tersenyum dan membalas senyumanku. Kau merespon setiap bicaraku. Kita berbual dengan gelak tawa. Malah aku sentiasa berasa ingin bermanja denganmu, bersandar di tubuhmu dan memeluk dirimu. Sungguh, perasaan indah yang aku rasakan, yang telah sekian lama aku tidak merasakannya.. 

Terima kasih, kerana membuatkan aku rasa dicintai, dan membuatkan aku selalu ingin mencintaimu.. Sekarang aku mengerti, apa hikmahnya aku selalu tertangguh untuk meluahkan isi hati. Rupanya takdir menginginkan agar aku meluahkan isi hati untuk berpisah ini di saat emosi kita kita berdua benar-benar dalam keadaan baik, hubungan kita berdua benar-benar dalam keadaan baik, agar..kita berpisah dalam keadaan baik, tidak saling tertekan atau membenci, agar, walaupun tetap berpisah, namun kita masih saling berhubung dengan baik, dan cinta kita masih bertahan sehingga tiba hari penyatuan semula kita kika dizinkan Allah...

Alhamdulillah, nampaknya aku tidak salah dalam membuat keputusan. Ternyata, apabila kita tau kita akan terpisah lama haritu,  membuatkan kita saling menghargai, saling ingin selalu bersama, saling bermanja.. Jadi mungkin "perpisahan yg lebih besar dan lebih lama" akan lebih mengukuhkan cinta kelak, membuatkan kita lebih saling merindu, dan saling menghargai...

 

KEHILANGAN

 

No comments:

Post a Comment